7 Temmuz 2011 Perşembe

iki güzel şiir

Bir arkadaşım var. bence harika şiir yazıyor. kendine şair demiyor. sadece yazıyor. adını böyle birşeye kızabileceği için vermiyorum. diğer şiirlerini  http://birneviculya.blogspot.com/  dan okuyabilirsiniz. iki tanesini de paylaşmak istedim...


Dün gece rüyamda
en içli matruşkayla ben
tanıdık bir uçurumun en ucunda
cesaretimizi sınadık.
Sinek valeye keskin kılıç...
Sonda kalan çürük elmasına.
"Unutmayın Beyler" dedi Alyoşa
"Kalplerimizin ritmi bozuk aslında."
-Çeliştik kilidin inancıyla-

Aksak ritm bandoyla açıldı kapılar
Santur, çan ve gayda krallığında
ve paslanmış bir surata çarpan
beyaz bir eldiven karamsarlığında
ve ismini hatırlayamadığımız daha nice nice
müzik aletine selamlarımızla
tırmandık kedi merdivenlerini
basamak basamak, tel tel.. nafile çaba..
-Çakıştı kendi döngüsel çıkarlarıyla-

Süslü bir hediye kutusunda
dikey zikzak - yatay hiyerarşi
ve asaleti bağlanmış saten bir kurdeleyle
yükseldik cesetlerimizin üstüne basa basa.
"Beyler" dedi maestro, "aramızda.."
"erdem sahibi üç kişi kalmışsa"
"Farkında değildir onlar da."
Kazanan olsa olsa Nomenklatura..
-Dönüş serbest, dönüş serbest yolda-


"Çizdiğim bütün şehirler,
Bütün şiirler kalbimden geçirdiğim..
Söndürmediğim fenerim
Ve kırmızı keçeli kalemim
Yalnızca sakallı bir keçi içindi…"

-
Pour Gildas et sa Belle Chanson

Dün gece rüyamda
Ayçiçeklerinden bir taç saçlarımda
Durdurdum güneşi, batırmadım hiçbir diyarda
Sular çekildiğinde çıkacaksan ortaya,
Elma dersem de çıkma
Çünkü iki kişilik gölgeyi sığdıracak
Çınar kalmadı dünyada.

Kararmadım daha hayır,
Sırlarımız aklımda hala
St. Michel'e karşı taştan bir şatoda
Birleşti herkesin hikâyesi işte şimdi
işte her kimdi sular altında..

Ben bir dalı ne kadar kırdım
Köprünün başında kiminle inatlaştım
Hangi tırtılı yuvasından çıkardım
Ve neden işlediğim bütün günahları
Anlatayım sana Sagrat Cor'da, Tibidabo'da

Çanları sen çal ben orgun karşısında
Prense döndürdüğüm kurbağaların hatrına
Ve anlaşılmamış bütün peygamberler hayrına
Affet beni makul bir ücret karşılığında

Belki senin için kalamam..
Belki kutlayamam tütsü kokan bütün dinleri..
Sağarken kaçırdığım keçileri
Ve sana verdiğim bütün isimleri ..
belki kutsayamam ama..
Sen yine de bütün görünmez sınırlara,
Ayrı şarkılar söyle
Gildas..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder