20 Temmuz 2011 Çarşamba

futbolu güzelleştirdiler

 

Futbolu çok seviyorum. Tabi ki endüstriyel futbolu kastetmiyorum. İşin içinde endüstri var diye futbolu da tamamiyle reddemiyorum. Bir de endüstriyel futbolumuzun sadece pislikle anıldığı (endüstriyelse pis bir şeydir zaten. ama bu başka bir yazı konusu), bütün bu şike hengamesinin arasında, bir hafta önce biten kadınlar dünya kupasını (bayanlar diyorlar çıldırıyorum) biraz takip etmeye çalıştım. izleyeniniz oldu mu? Bence giderek daha iyi futbol oynuyorlar. Tuhaf bir şekilde estetik ve teknik bir görüntü sergiliyorlar. Kademe anlayışı, top kontrolü, isabetli pasları çok gelişti kadın futbolunun. Sarı ve kırmızı kart ise yok denecek kadar az. Gerçi bu hızla giderse ve popülerleşirse kadınlar futbol maçlarında da sertliğin dozu artar, o ayrı.
inanılmaz goller oldu. Normalde futbol sahalarında eşine ender rastlanabilecek tarzda goller..
finaldeyse favorilerden abd ve japonya karşılaştı ve keyifli bir maçın ardından japonya kupayı aldı. Gönlüm de onlardan yanaydı. Turnuva boyunca zaten büyük bir sürpriz yapıp oraya kadar gelmişlerdi ve tamamına ersin istiyordum.



Futbol uzmanı değilim ama japon kadın futbolcuları izleyince aklıma çocukluğumun son dönemlerinde ucundan yetiştiği futbollu japon çizgi filmleri geldi aklıma. Kaptan tsubasa, roberto, nankatsu takımı, uzun saçlı kaleci wakashimazu aklımda kalanlar. İzleyen bilir, o çizgi filmlerde herhangi bir atak, inanılmaz bir savaş filmi sahnesine dönüşür, futbolcular metrelerce zıplar, havada asılı kalır, topa vurulduğunda garip efektler, ve o saniyeyivermek için türlü türlü bakışmalar, bir türlü içeri girmeyen toplar...

japon milli takımının da işte o animasyonların çocukları, onlarla büyümüş kuşağın topçuları olduğunu düşündüm birden. Ki maçları izlediğimde de (bunu aşağılamak için söylemiyorum) çizgi film tadında, takım oyunu ve kahramanların zaman zaman öne çıkış tarzları anlamında, fena şekilde 'idealize' edilmiş olmasına karşın, düşsel yanları da giderek gelişen bir futbol oyunu seyrettim. Hoşuma gitti mi? Evet.. mücadelesi ve estetiğiyle o çizgi filmleri hatırladım. Onları tekrar izlediğimde de başta japonya milli takımı olmak üzere kadınlar dünya kupasını hatırladım. üstelik aynı sıralarda copa america maçarına baktığımda, "bu işi erkekler ve latin amerikalılar en iyi yapar" yargısının yıkılışına da şahit oldum...
Japonya milli takımının kaptanı Sawa'yı da saygıyla ayrı bir selamlamak isterim... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder